Η ανάβαση στο Pico de Orizaba (5610m), το ψηλότερο βουνό στο Μεξικό – Pinoy Mountaineer

ΠΟΛΗ του ΜΕΞΙΚΟΥ – Το πρωί της 6ης Μαΐου – στα γενέθλιά μου – στάθηκα στην κορυφή του Pico de Orizaba, στο 5610 MASL το ψηλότερο βουνό στο Μεξικό. Δεν ήταν εύκολο – δυσκολεύτηκα στα τελικά τμήματα 45 μοιρών της Ruta Sur (South Route) – αλλά, με την υποστήριξη του οδηγού μου Ivan και με τη βοήθεια ευνοϊκών συνθηκών χιονιού, τα κατάφερα, φτάνοντας στην κορυφή στο 0918H τοπική ώρα με φανταστικό καιρό, με πλήρη θέα στη Σιέρα Νέγκρα (βλ. Πεζοπορία θέματα #651), Iztaccíhuatl (βλ. Θέματα πεζοπορίας #650), Popocatepetl, La Malinche, Cofre de Perote και άλλες κοντινές κορυφές.

Ξεκινήσαμε την πεζοπορία γύρω στις 0145 H με λίγο πάνω από 4600 MASL – παίρνοντας ένα όχημα 4×4 για να κερδίσουμε κάποιο επιπλέον υψόμετρο από τις καμπίνες πριν ξεκινήσουμε τη σωστή πεζοπορία. Η ανάβαση ήταν αρκετά απλή, κυρίως σε βραχώδες μονοπάτι, και καταφέραμε να βαδίσουμε αργά αλλά σταθερά. Οι πεζοπορίες εγκλιματισμού και η ζωή στην Πόλη του Μεξικού για σχεδόν ένα μήνα, φαινόταν ότι βοήθησαν και δεν είχα προβλήματα υψομέτρου.

Καθώς ανεβαίναμε όλο και πιο ψηλά, ωστόσο, οι πλαγιές με χαλίκι γίνονταν πιο ολισθηρές και αυτό ίσχυε ιδιαίτερα μετά το όριο των 5200 μέτρων. Κάποια στιγμή ήμουν στα πρόθυρα να τα παρατήσω, γιατί έπρεπε να κινηθεί κανείς γρήγορα για να μην γλιστρήσει, αλλά το να κινούμαι πιο γρήγορα σε αυτό το υψόμετρο με έκανε να λαχανιάζω. Ευτυχώς, η απόφαση να φορέσω κραμπόν απέδωσε και μπόρεσα να κινούμαι πιο ασφαλής και σταθερά. Και παρόλο που το μονοπάτι δεν φαινόταν να τελειώνει ποτέ, φτάσαμε στην κορυφή στις 0918H!

Αυτή ήταν μια πολύ ιδιαίτερη στιγμή για μένα, με όλα αυτά που είχα περάσει εγώ – και ο κόσμος – εν μέσω της πανδημίας. Στο σασπένς προστέθηκε το γεγονός ότι η σύνοδός μας δεν ήταν σε καμία περίπτωση εγγυημένη με κάποια ζοφερή πρόγνωση καιρού την προηγούμενη ημέρα, και ορισμένες αναφορές ότι η τελευταία ομάδα που έκανε μια προσπάθεια απέτυχε να την κάνει. Ο οδηγός μου ο Ιβάν αποδείχθηκε ότι ένιωθε το ίδιο: ήταν η πρώτη του φορά που έφτασε στην κορυφή από τότε που ξεκίνησε η πανδημία. Μου ανανέωσε και τις ελπίδες ότι ίσως στο μέλλον να στοχεύσω σε ψηλότερες κορυφές και να ανανεώσω τα ορειβατικά μου όνειρα!

Μείναμε μόνο για λίγα λεπτά στην κορυφή καθώς είχε ακόμα παγωμένο κρύο στους -7 βαθμούς Κελσίου. Όπως και με το Iztaccíhuatl δύο εβδομάδες πριν, η κατάβαση ήταν ένας αγώνας με ατελείωτες χιονοπτώσεις και πλαγιές – αρκετές εκατοντάδες μέτρα καθαρής κατάβασης! Όταν φτάσαμε στο υψηλό στρατόπεδο ήμουν τόσο εξαντλημένος, αλλά φυσικά, η σκέψη ότι είχα φτάσει στην υψηλότερη κορυφή του Μεξικού ήταν περισσότερο από αρκετή για να με συντηρήσει στο ταξίδι πίσω στο όχημά μας 4×4 στις 1358H. Ήμουν στο διαμέρισμά μου στην Πόλη του Μεξικού την κατάλληλη στιγμή για μια γιορτή γενεθλίων sashimi και chirashi-don!